Klapp klapp

Man skulle kunna tycka att en viss Johanna borde vara på dåligt humör idag. Det är nämligen måndagen den 27 juli och därmed första dagen tillbaka på jobbet efter en uppfriskande semester. Jag är inte på dåligt humör. Jag är på ganska bra humör faktiskt! Denna vecka sitter jag helt allena i kommunens växel och tar emot samtal och besökare. Då måste man vara glad annars gör man ett dåligt jobb. 
 
Såhär mitt i semestertider skulle man även kunna tycka att det borde vara lugnt i växeln på kommunen. Det är det inte. Jag har i skrivande stund svarat på 418 samtal. Kanske kommer jag upp i 500 samtal innan jag får gå hem!? Antalet besökare har jag inte räknat men det är några stycken.
 
Det negativa med att sitta i växeln är att jag inte får något annat gjort. Resten av mina arbetsuppgifter läggs på hög eftersom jag blir konstant avbruten av telefonsamtal. Men faktum är att det bara är att gilla läget och ta nya tag i högen när tillfälle ges. Jag tänker helt enkelt ge mig själv en klapp på axeln för att jag är så hiskeligt bra på att vara gladd och göra ett bra jobb.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0