Vänsterpartiets strategi

Egentligen vill jag inte smutsa ner min blogg med politiskt kackel men just detta känner jag att jag inte kan utelämna. Jag gick förbi politikernas valstånd på torget i Nybro idag och frågade lite käckt om dom hade något godis att bjuda på. Gladeligen delade dom ut sina små godisar till mig. Det var när jag kom till Vänsterpartiets bord som jag kräktes lite i munnen.
 
Två äldre herrar stod och flinade lite tillsammans när jag kom fram, den ena iklädd Vänsterpartiets röda jacka. Jag kikade lite vad dom hade att erbjuda och herren i röd jacka utbrister "Något godis har vi inte! Men kondomer kan du få!!" Innan jag ens hunnit reagera står jag där med 3 paket kondomer med texten "inte till salu" skrivet. Herren utbrister glatt "Det är för att du inte ska kunna avla fram några fler moderater" och skrattar ljudligt tillsammans med den andre herren som även denna verkade tycka att situationen var hutlöst rolig. Lite stum av situationen vankar jag bort till min goda vän i KD:s stånd, byter några ord och plockar på mig några godisar innan jag vankade iväg igen för att inta min lunch.
 
Vänsterpartiet står för feminism. Det står klart och tydligt skrivet på deras hemsida. Jag personligen vill inte kalla mig själv feminist för jag känner inte att mina värderingar behöver ha en titel. Det betyder inte att jag inte har feministisk syn på saker och ting. Just denna situationen kändes väldigt olustig. Inte minst för att jag mer eller mindre får 3 kondomer lagda i fickan på mig. Dessutom får jag en anledning till varför jag behöver dom. Att det även står "inte till salu" på paketen ger mig en olustig känsla. Känner mig nästan lite billig ironiskt nog.
 
Jag arbetar själv en del med kommunikation och marknadsföring. Denna ekvation med kondomer, "inte till salu" och att jag behöver dom "för att inte kunna avla fram fler moderater" får mig att undra vad det är dom försöker förmedla. Nog för att Vänsterpartiet aldrig skulle få min röst ändå men det kanske ligger i deras intresse att förmedla ett budskap som dom kan stå för? 
 
Jag känner inte ens att jag vill skratta åt det, då är det illa...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0