Välkommen Hugo <3

Tjo!
 
Det känns som det har hänt en del sedan jag var här och skrev sist. Senaste inlägget handlade om hur Vänsterpartiet försedde mig med kondomer lagom till helgen. Dom fick inte min röst kan jag erkänna. Även om hela valdagen var en stor besvikelse för mig så är det den 14 september 2014 som jag kommer minnas. Inte för valets skull utan för att Hugo eller Aerostar R som hans flashiga namn är, kom till familjen. 
 
Efter att Wilma lämnade jordelivet var det aldrig tvivel på att en ny häst skulle in i familjen. Inte för att ersätta Wilma, hon är oersättlig, utan för att jag andas ridsport. Jakten på min framtida kompanjon höll mig vid gott mod och efter inte allt för långt sökande fann jag Hugo. Fina goa Hugo. Att leta efter en ny häst var faktiskt väldigt krävande och ganska svårt. Jag var i kontakt med en del, provred några men föll pladask redan när jag såg Hugos annons. Det enda jag hoppades på var att han skulle uppfylla mina förväntningar i ridningen också. Efter att jag haft kontakt med Hugos ägare fick jag komma och kika och provrida och det kändes så rätt.
 
En andra provridning bokades in. Även den gången kändes det så rätt det bara kunde bli. Inte bara rätt mellan mig och häst utan även mellan mig och ägaren. Jag visste vid detta laget precis vad jag ville och så skulle det bli. Lyckan är total och jag är väldigt tacksam över att just jag fick chansen att köpa denna häst. Så den 14 september 2014 kom hans ägare och lämnade honom i Pukeberg. Min stora fina luns som jag ska älska och ta hand om så länge som bara går <3
 
Aerostar R e: Aer ue: Good Future, valack, 2003, 178cm i mankhöjd. Min lilla Hugoplutt <3
 
 
Första provridningen. Mums! 
 
 
 
Lollee
2014-11-02 @ 20:22:05
URL: http://galenilivet.se/

Så fin häst!

Anonym
2015-01-17 @ 08:35:12
URL: http://vanessaandersson.se

Fin :)

Emma
2015-01-19 @ 13:39:45
URL: http://www.saqubeck.forme.se

Jättefint häst, tråkigt med Wilma. Vet hur det är att gå igenom en sådan förlust..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0