Till sista andetaget

 

Tack för värmen ni skänker. Wilma och jag har kompletterat varandra dessa åren. Vi behövde båda den andras omsorg för att fungera riktigt. Dagen har varit bra. Jag hämtade Wilma på förmiddagen och vi promenerade hem från betet till stallet. Vi umgicks och jag berättade för henne vad som väntade. Hon var annorlunda. Hela tiden ville hon vara nära mig. Hon såg lugn ut och andades djupt. Veterinären kom och i vanliga fall flyr hon fältet men inte idag. Hon stannade hos mig, sneglade lite på honom och ställde sig att beta. 

Veterinären gav henne lugnande och jag ledde henne dit hon skulle få sprutorna. 4 sprutor var förberedda. Efter 2 föll hon. Hennes ben vek sig under henne och hon var borta. Hennes kropp har varit svag. Svagare än jag velat tro. Hon såg så fridfull ut. Min Wilma. Min häst som jag älskat mer än någon kan förstå. Hon kommer alltid fattas mig. 

Emma Eriksson
2014-10-04 @ 16:55:51
URL: http://www.saqubek.forme.se

Åh jag beklagar verkligen.. Så himla tråkigt att det ofta är slutet man har att vänta.. Min ponny ska också få somna in om ett par dagar. Då är lidandet i alla fall över. Och visst är våra hästar kloka, dem förstår så väl vad som väntar.. Styrkekram <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0